PinkPantheress - Mosquito | 歌詞和訳

PinkPantheressの待望の新曲、単なる恋愛ソングではなかった

www.youtube.com

On a Monday, can I see you?
月曜日、一緒に会わない?
Can I check my numbers? 'Cause I want to
銀行に行ってもいい?ちょっと寄りたくて
I know it's annoyin' how much I do
私だっておかしいって分かってるのよ
Spendin' you the day that I want, the day that I want
あなたを私の用事に付き合わせるなんて
Another day then, maybe Tuesday?
また他の日、火曜日とか?
Can I spend a fortune? 'Cause I want to
色々買ってもいいかな?欲しいのがあるの
I know it's appallin' how I lose you
あなたを失うなんてとても恐ろしい
Spendin' every day that I want, the day that I want
毎日を欲しいモノに費やし続けて
What happened to me?
私、どうしちゃったの?

'Cause I just had a dream I was dead
死んじゃう夢を見たけど
And I only cared 'cause I was taken from you
あなたと離れるんだって事しか感じなかった
You're the only thing that I own
私にはあなたしかいない
I hear my bell ring, I'd only answer for you
あなたにベルで呼ばれたら、ただ答えるだけ

I had prayed out loud and, Lord, you answered me too early
ずっと祈っていたけど、あなたの返事が早すぎたの
I was too young startin' out, now I'm too scared that you might leave me
若い頃は見るのも怖かったのに、今じゃ離れるのさえ怖くて
I feel like I'm still a child because I always cross my fingers
今も祈っているのよ、子供みたいって分かっているけど
Now you're sittin' in accounts 'cause I'm too scared to take you out
外に出すなんて怖くて、あなたを閉じ込めてる
Now save me
私を助けて

'Cause I just had a dream I was dead
死んじゃう夢を見た
And I only cared 'cause I was taken from you
あなたと離れる恐怖しか感じなかった
You're the only thing that I own
私にはあなたしかいない
I hear my bell ring, I'd only answer for you
あなたに呼ばれたら、ただ答えるだけ

On a Monday, can I see you?
月曜日、一緒に会わない?
Can I check my- ? 'Cause I want to
…してもいい?ちょっと寄りたくて
I know it's annoyin' how much I do
私だっておかしいって分かってるのよ
Spendin' you the day that I want, the day that I want
あなたを私の用事に付き合わせるなんて
Another day then, maybe Tuesday?
また他の日、火曜日とか?
Can I spend a fortune? 'Cause I want to
大金を使ってもいいかな?それがやりたい事なの
I know it's appallin'
とても怖いわ
Spendin' every day that I want, the day that I want
毎日を欲しいままに費やし続けて
What happened to me?
私、どうしちゃったの?

・ー・ー・ー・ー・ー・

 今回はわざと直訳してみました。というのも、直訳するとまるで依存体質の恋愛ソングのようですが、主語を「お金に変えると合点がいくからです。
 歌詞を読みながらMVを見ると、単なる彼女のショッピングを描いたわけではなく、大金を得て欲しいままにショッピングを楽しみながらも、これでいいのか葛藤を感じている、という心境が現れています。

youtu.be

 Ice Spiceをフィーチャーした「Boy’s a Liar Pt.2」が大ヒットを記録したことは記憶に新しいですが、Soundcloudへ細々と曲をアップしていた若干22歳の彼女にとって、ここまでの成功は予想だにしなしておらず、ただただ戸惑っているのかもしれません。